Wednesday, October 27, 2010

~~Nosocomial Infection~~


Alhamdulillah aku telah selamat menjalani kursus nosocomial infection selama 2ari....2ari oooo aku and kengkawan kursus pasal kuman kumin ni.....mcm2 arr knowledge yg kitaorg dpt..siap ade wat practical cuci tangan ngan main kuman kumin palsu.....waaaa jgn xcaya kitaorg berjaya mempraktikan teknik pencucian yg betul.....cara pencucian tangan kitaorg yg terbaik...sx cuci kuman kumin terus hilang...maunyer xhilang czz hmpir stgh botol pncuci glo kitaorg bedal..main buih and main air sakan mne x mati+hilang semua kuman kumin tu....kelakar bila ingt blk...alangkah syiokk nyer arr kalau kursus ni dilanjutkan ag sehari....hahahahah sakan aku xyah masuk ward bnyk ari.....5 ari ooo aku tinggal kan ward...sure patient aku pn ramai yg baru kan....hahahaha sok sure aku mcm blur2 nk keje..terpinga2 amik report.....hahhahaaha.....


aku yg memakai mask N95.....agak lemas ooo pakai mask ni tpppp mask ni mmg kitaorg paramedik perlu pakai when berdepan ngan patient TB czz nk protect diri sendiri...lemas pn lemas arr czz demi keselamatan diri sendiri....dlm lemas2 pn smpat jgk nk pose....ngheeee....ade mcm org nk meracun x??ngheeeee......


aku and k.umi m'ber 1ward.....kami sesama wif N95.....mcm kelakar tppp ni arr rupa kami bila dlm ward berdepan ngan patient TB.....mcm berdepan ngan patient H1N1 pn ade kan.....




ade mcm surgeon x??ni aku dlm suit lengkap PPE tppp xde shoe cover...ade org kata mcm aku nk g ke bulan..aku pernah pakai full PPE ni time aku kene keje kt ward H1N1....panas oooooo.....berpeluh2 aku tppp still syiokkk czz keje xssh....mkn ditanggung alamaklum arr kene isolate....asyik mndi je kejenyer....hahahaha....


aku ngan yani in full PPE...mcm nk masuk OT room je.....




pic 2nd day kursus....sempat posing B4 jwb post test.....


aku and kengkawan ag......time ni nk tunggu diaorg edarkan paper post test.....
kursus yg aku rsa paling bahagia and paling enjoy czzz aku dpt bgn lewat czz tmpat kursus just kt dpan umh aku ni jer...hahahaha......sgt seronokkkk...rsa mcm nk kursus ag jerrr......



**B dh kuar dr port setelah hampir 1week aku puas berjimba2 msg ngan B but today back to amos for connection ngan B....amos jgn majuk ek ngan mamiu czz 1week mamizu xtanye khabar amos langsung.....pasni dlm masa 1week ni mamizu sure everyday akan jenguk amos....amos jgn wat ragam ye yayang.....mamizu sayang amos....take care ye B yayang....syg sayang B sorng je tw....kita jumpa next month ekk kalau ade rzki kita but mamizu plzzz jgn terlalu mengharap okey...
P.A.S.R.A.H AND R.E.D.H.A....**







No comments:

Post a Comment