Thursday, September 16, 2010

~~~Raya Ke-7~~~

 
 Tuuu diaaa tgk pd tittle ak rsa mcm xcaye arini dh seminggu umat islam berhari raya tpppp arini merupakan ari pertama aku berjaya utk m'bawa diri & family aku kuar dr umah.....kesian aku br nk merasa kuar umah beraya umah sedara mara..........bru arini umah aku tenang dr kunjungan shabat handai abh mama.....fuhhhh memang ramai....superb punyer tetamu yg dtg............cian kt mama yg non-stop kene masak+layan tetamu....almaklumlah org glamor kalahkan artis mcm tu arr org silih berganti dtg umah.....to mama xpe arr ma bkn selalu pn kita mcm ni kan tpppp tiap kali raya mcm ni arr kita kan....xpernah berpeluang kuar awal utk beraya....(raya sx je dlm setahun kan ma)....


program jln raya aku yg pertama arini g umah pusaka (not puaka ok) tok bergotong royong reramai bersihkan umah tu........masyallah hanya tuhan saje tahu ape yg aku rsa.....umah tok dh mcm gua...gua pn xmcm umah tok tw....bru 1week maklong kuar dr umah tu tppp umah dh jd ntah ape2 ntah......ape arr maklong aku ni....mcm mner arr dia hidup ngan suasana mcm tu......hidup dlm semak samun.............maklong2.....sedih aku tgk keadaan umah mcm tu.............hebat oooo aku and d geng dgn sesuka ati membuang harta karun simpanan maklong sejak berkurun zaman dia smpan......power arr geng2 ak yg sekapala......to pakcik ramli>>pakcik mmg superb.....designer umah pusaka yg mmg d bom ke babommm....dlm sekejapan umah maklong kembali ceria arr skit wlpn xseceria time zaman aku kecik2 dulu......bila umah dh kmbali comey arr ckit tetiba aku teringt memory aku kt umah tu dulu.....kt situ arr aku yg cousin2 yg seangkatan main dgn riang ria sesuka ati tpppp kini semua tu just tinggal kenangan...masing2 dh beso and dh ade kehidupan sndiri...........aku rindu arr kenangan aku time kecik2....


wlpn aku try tuk m'bzz kan diri ngan keje2 amal tu tppp ati aku still rsa kosong+cedey....aku rindu hubby....ari2 aku rindu hubby........b4 g umah maklong td aku xsmpat nak send email tuk hubby....sure hubby ernanti2 email aku kan tppp smlm b4 tido aku dh inform hubby yg aku akn g umah maklong arini sooo hope hubby faham andaikata dia bukak email pg ni xde email dr yayang ek...ati aku rsa sayu je bila t'ingat kt hubby....ape lah hubby aku tgh wat skrg ni........dh mkn ke lum???sihat ke x??rindu x kt yayang ni??....nasib aku baik czz tuhan bg aku kekuatan utk terus brave & strong lalui semua dgn mudah....aminnnn....


abis semua keje umah maklong aku pn blk ke umah.....otw blk fahmi duk layan radio sinar.......fahmi layan sinar oooo....muka ganas tpp dlm ati ade taman yg berbunga2.....aku pn layan je arr..........layan jgn xlayan...teringt lak zaman dolu2 aku bila dgr lagu lelama ni........


aku kene tido dh ni czz esok nk blk ke kedah.........ouhhhhh beratnyer rsa ati nk blk czz cuti lama and xpuas ag g beraya............alangkah indah kan kalau aku dpt cntinue cuti ag..........


esok aku kene drive sndiri ag.........kalau ade en hubby yayang sure aku akn blk sbtu pg czz sabtu aku keje ptg sooo blk pg sabtu pn aku xheran czz dlm kete aku leh tido...sampai kedah aku terus g keje wlpn agak letih tppp aku redha czz dpt lepak lelama kt kg tppppp tu semua leh terjd just time en hubby sign off ..........so jgn arr nk dreaming wahai cik missey..... esokkk mmg kene drive sndiri sooo be carefull ekk....tido awal agar esok xmengantuk....


hubby cpt arr blk....cpt arr msa berlalu.....yayang rindu hubby tahap dewa dewi dh ni...........
wahai angin sampaikan salam rindu  peluk cium ku utk hubb yayang..........


sekiannnnnnn..........to be cntinue....


FN : ni adelah my 1st entry....br blajo2.....pic kemas umah pusaka xsmpat nk capture czz bzz mengemas and wat wayang mengemas....ngeeee


thnx to fahmi yg bnyk ajar aku......jasmu ku kenang.........hahahhaa......

1 comment:

  1. huhuhu....dah berblog..
    cayalah...tapi mu bahan aku...
    siot je

    ReplyDelete