Thursday, December 2, 2010



(^____________^)

yeeee dlm ati ade taman...trsa dunia ni aku yg punyerrrr...

5hour yg bermakna....

actually entry ni aku nk update on 30hb ag tpppp keadaan xm'izinkan aku czz aku rsa agak keletihan drive almost 5hour non stop.....mmg agak meletihkan tppp aku hati aku puas and sikit pn mata aku xrsa mengantukkk....waaaa aku trsa bangga lak dgn diri aku ni...whateverpn syukur pda yg maha esa czz telah permudahkan and selamatkan perjalanan pergi dan balik aku utk jumpa my yayang muchukk....alhamdulillah syukur...niat yg suci murni mesti akan direhai kan.....

selepas aku dpt call dr B 17hb aritu ati aku dh berbunga2 riang czzz aku akan dpt jumpa B pas 3month+- xjumpa B...wow sape yg xsuke kan czz pat jumpa yg tersayang.....sooo tiap ari aku m'hitung ari and saat utk jumpa B....ngheeee....rsa mcm nk date 1st time lak tw....

sooo 29hb jam 8am aku dh gerak ngan hati yg b'bunga riang menuju ke portklang....portklang tunggu akuuuuu.....pdahal aku bkn pernah smpai pn portklang sblm ni and aku xpat bayangkan mcm mne keadaan portklang tu....tppp aku rsa sure jln nk ke portklang tu akn ade bnyk lori2 yg besar gabakkkk....aku ni agak penakut skit bila lalu sblh lori czz aku rsa cam kecik jeee aku ni...tkut oooo czz memacam story mory psal lorikan yg xdijangka...tpp alhamdulillah aku selamat smpai ke portklang kul 1.30pm wlpn sedikit sesat round d world smpaikan mr GPS pn cam org mabuk bg road kt aku...sakit ati aku ngan GPS ni...nasib aku xcmpak ko kt laut tw...tpp thnx jgkk kt GPS ni sikit sbnyk kau m'bntu aku jgkkk wlpn agak kelaut bantuan yg diberikan...thnx jgkk kt m'ber FB aku k.hasmiza+lily aimie+ellisa czz bnyk m'bntu aku bg info jln2 kt klang tu almaklumkan aku xpernah smpai portklang tu sorg diri....

bila smpai portklang aku check in kt hotel crystal crown czz aku search dlm google hotel ni yg paling dekat ngan portklang lah kunon2 tpp aku rsa cam jauh le jgkk czz m'b aku xbiasa ngan jln2 kt sana kan......waaaa ni 1st time oo aku check in sorg diri....trsa betoi2 berdirikari aku tw.....hebat jgkk aku ni kan...waaa nk bangga diri le plakkk....


ni lah bilik yg aku berjaya dpt czz time ni hotel ni mmg penuh ngan geng2 kapal ntah dr mne ntah..
nasib gak aku dpt bilik ni kalau x, xtw arr aku nk lepak mne kt portklang tu...

pas check in aku just lepak2 je dlm bilik....tersngt arr borink ooooo pdahal time ni aku pn xtw ag kapal akan msuk por tmne czz aritu B just bgtw kapal akan smpai tgh mlm 29hb so aku pn agak2 arr dlm kul 11 ke atas kapal akan masuk portklang tpp xtw port yg mne tpp last2 kapal smpai kul 2am kt westport...waaa westport agak jauh oo dr hotel tuu tpp xpe arr demi B aku snggup kemane sje..pengorbanan lah katakan....

sooo pepagi ag aku dh check out hotel utk jumpa buah hti pengarang jantung aku.....and tepat kul 8.27am aku selamat smpai ke westport setelah puas pusing mencri westport bulk terminal....waaa aku tersa semakin dekat ngan B and mimpi aku jd kenyataan bila aku nmpak B berjalan ke arah aku....semakin dekat langkah kaki B smpai ke arah aku semakin kuat jntung aku berdenyut...semakin kuat nafas aku berhembus...rsa mcm nk pengsan bila tgn B menyambut huluran salam dr aku....trsa mimpi aku jd kenyataan selama arini....rsa bergenang air mata ni bila mata kami bertentangan....trsa semacam satu semngt bru mengalir dlm diri aku bila lihat B depan mata.....

seterusnyer LAYAN pic lah plakkk.....

view from bridge port ke kapal....cantik kan....
kami berjalan seiring and seiringan menuju ke kapal...
trsa dunia ni milik aku dan dia.....


kt depan bilik B.....




ni pic dr dlm bilik ape ntah B bgtw....
rsa mcm mimpi lak bila aku jejak kaki atas tmpat rzki kami ni....


pose eksyen je dr B ni...ni bkn tmpt keje B..
B kt engine room...


ngheee.....
mcm tkut nk pegang bnda ni....



cri laluan alternatif utk kapal lalu sg yan...
dekat sikit ngan our home sweet home...
ngheee....


ni buah ati dr jauh utk aku...
aku sedikt hairan czz B suke bila coke dr luar wat collection katanyer 
wlpn B bukan suke sgt pn air gas...
siap pesan kt aku nnt tin dia simpan taw...


pic detik2 perpisahan aku xde kekuatan nak amik czzzzz perasaan sedih menguasai aku..
aku tabik spring kt B czz B mmg btoi2 strong hadapi detik perpisahan kami...B still mantain cool ngan kata2 perangsang kekuatan utk aku tppp aku yg kaya ngan air mata tentulah berjujuran air mata...
saat perpisahan adalah saat paling aku "BENCI" tpp ape kan daya aku czz nak xnk aku t'paksa hadapi jugak...whateverpn thanx to B czzz beri layanan 1st class utk syg wlpn jelas kelihatan B letih czz bru hbs duty....

SYG SAYANG B SELAMAYERRR...



agak sedikit ralat czz pic dlm engine room xpat nk amik just lalu je dlm engine room tgk tmpat keje B cri rzki utk family mizu....pic kt signboard melati 3 pn xpat nk amik.....hope ade rzki ag nnt aku nk amik pic kt semua tmpat atas kapal tu...INSYALLAH....AMIN.....


fnote : B dh start countdown utk sign off soo bleh ke aku nk join B countdown jgkkkkk ekkkk....

ngheee.....aku sudah bleh tersenyum riang ria czzz "end line" penantian aku semakin hampir and semakin dekat ngan aku .....ngheeee......
xsabar nk tunggu DETIK itu.....

pulang lah ayang pulang lah segera dgn selamatnyer....

B pesan suh amik dia kt KLIA nnt.....
tppp nanti tu bila ye B??
huhuhuhu B sndiri pn xtw nk bg jwpn kt aku tppp B kata awl tahun depan orrr paling cepat pn 
HUJUNG bulan  ni....nghee,,,,
hujung bulan ni leh caya ke???
hahaha mamizu xnk caya yg pamizu akan off hujung bulan ni czz mamizu rsa mcm ke laut jerrrr.....
ape2 pn mamizu akan tunggu pamizu dgn SABARRRR.....

sabar tu kan separuh dr iman...

(^__________^)







No comments:

Post a Comment