Friday, May 20, 2011

~~Mood SWING :((

assalamualaikum.......

aku yg bru b'kesempatan m'update blog...beruk yg xtw di untung ni tersngt la m'buat perangai menguji tahap kesabaran aku yg setebal kulit bawang...beruk yg nyaris2 xmasuk dlm cik tong sampah.....

terlalu bnyk yg aku nk story tpp beruk ni selalu jeles ngan aku.....selalu wat aku rsa mcm nk jd raksasa grom grom....




17hb May b'day aku yg ke 25 tahun...happy b'day to me....dh bertambah lg stahun umo aku...1st b'day aku smbut as a wife tppp xcelebrate ape2 pn kek pn xde sbb B xde tpp MIL aku dgn baik hati nye wat kan pulut kuning+kari ayam+kuih cara berlauk sebagai mini celebration kesyukuran tuk aku..terharu aku ooo dpt MIL mcm ni....tiap umah kt quaters and kengkwan ward aku , aku bg pulut kuning tu...thanx ye mak sbb susah2 wat semua tu tuk MENANTU si kacang hantu mak ni..... tppp syukur la czz time b'day aku B ade kt port m'sia sooo dpt laaa B b d 1st person wish b'day aku...alaaa kalau B jd org last wish b'day aku pn aku ttp jdkan dia org 1st jgkkk czz mmg wish dr B laa yg aku tunggu2....sama mcm time Nurses Day 12 May..B lupa date nurses day..cedey aku czz org lain semua dh wish kt aku tpp B sorg je yg xwish rupa2nye B langsung xingt sbb xset reminder laa tu....agak kecewa tppp aku xamik port nk majuk pn czzz xde faedah pn kalau majuk time tu sbb B jauh...majuk jauh2 bkn dpt ape pn wlpn pd awlnye aku mmg plan nk majuk tpp bila pk punye pk baik xyah majuk nnt B call dr jauh dpt ngadu domba jap je sbb lama tang pujuk memujuk tu...sooo sape yg rugi??aku jgk kan yg rugi kn alaaa B pn rugi jgk czzz B bkn leh duk diam kalau aku majuk...sure semak laaa dia nk wat keje....nnt aku jgk yg cedey cian kt B semak pk psal aku yg mengade ni....tpppp sekali skala mmg nk kene MAJUK jgk sebagai tanda peringatan tuk B....moley ke mcm tu??moley ke x moley bg aku ttp jgk moley...


22 May ni plak 1st annyversary kitaorg...jap je dh setahun aku jd
MRS IKBAL.....^___^ psal annyversary next entry laaa tu pn kalau beruk xtaw diuntung ni xwat perangai laaaa.........


actually sbnrnye aku nk story psal aku yg mood swing sejak 2 menjak ni....sejak2 aku masuk umo 25 years old ni t'sgt laaaa sensitif....ape ke pn punca nye aku sndir pn xtw...kalau bdk2 tu aku pernah le dgr akan kuat menangis bila nk berubah umo tpp aku ni bakal jd mak budak dh pn ttp jgk rs cam tu....ngan benda remeh temeh pn aku leh sensitif....sedih sendiri2....nangis mcm org putus chenta kau taw taw...tppp dulu aku putus cinta pn xnangis mcm ni.....opppss tu kisah lama...bkn putus chenta tppp dia bkn jodoh aku czzz ALLAH tu maha mengetahui MOHD IKBAL ZAKARIA adalah jodoh aku yg t'baik....syukur pd NYA sbb temukan aku dgn my yayang.....syukran2.....

back to mood yg swinging tu like fan kt kedai mamak yg besar tu mcm tu laaa aku rs mood aku...xtentu psal sedih...bila sedih mula laaa ingt kt B...yg pelik time B call aku xcedey pn tpp bila letak je fon air mata mcm empang pecah....heran aku tw...smpai sedu sedan....ssh aku nk ckp laaa ape yg wat aku rs cam ni...rs cam bercampur...lg2 laaa kalau sbb B pdahal B xwat ape2 pn...btoi kot kan org ckp time prgnnt ni kita aan jd lebih sensitif..aku ingt aku xla rs cam tu tppp aku silap..aku dh rsa ape yg org ckpkn selama arini..mmg perit bila main ngan perasaan ni....agak2 B tw x yg now aku tersangat la sensitif sbb bila B call or wat video call aku ceria cam biasa mcm xde ape yg jd tpp bila letak je fon empangan air mata aku pecah....adekah aku terasa dgn kata B tppp aku rsa B xde pn ckp bnda2 yg wat aku cedey....B layan aku elok je.........ya ALLAH kau kuatkan laaa iman+kesabaran+ketabahan aku...sesungguhnye aku adelah insan yg terlalu lemah tuk menghadapi semua ni....



cian kt bbymizu sure dia pn cedey sbb mamizu cedey...sowi yg cayang mumy lost control tuk semua ni...mumy perlukan masa tuk adapt semua ni...bby kene tolong mumy ye...jgn wat mumy mcm ni....kan daddy pesan bby duk bebaik je tw ngan mumy.....jgn noty2...cian kt mumy....

..............................................................................................................................................................
                               

No comments:

Post a Comment